Compliance House flytter grænser og finder nye markeder

Vivi Schytt, der står bag rådgivningsvirksomheden Compliance House, har åbnet døre til nye kunder, efter at hun har deltaget i en VÆKSTgruppe med fokus på salgstræning og markedsføring.

Efter i seks år at have beskæftiget sig med lovgivning og test vedrørende produktsikkerhed inden for legetøj, lå det lige for, at legetøjsbranchen blev den primære kundegruppe, da Vivi Schytt i 2011 etablerede sin egen rådgivningsvirksomhed Compliance House.

”Jeg kender legetøjsbranchen, og derfor har det ikke hidtil været nødvendigt for mig at ’sælge mig selv’, for i den branche vidste de allerede, hvad jeg står for,” fortæller civilingeniør Vivi Schytt, der tog kontakt til imidt for at få gode råd til, hvordan kundekredsen kunne udvides til også at omfatte andre brancher.

FORLØBET

Vivi Schytt blev en del af en VÆKSTgruppe, hvor fokus lå på salgstræning og markedsføring, og foruden nye konkrete værktøjer viste det sig, at vejen til de nye kunder lå tættere på, end Vivi Schytt havde forestillet sig.

”Jeg fik flyttet mine grænser for, hvad jeg troede, man skal gøre for at finde nye markeder. Frem for at ændre på sig selv har det for mig handlet om at gribe de muligheder, der allerede lå der,” siger Vivi Schytt. Hun begyndte i sit eget netværk, og herigennem fik hun hurtigt mere arbejde hos eksisterende kunder, og samtidig udvidede kundegruppen sig til også at omfatte tekstilbranchen.

”Det, der er blevet ændret gennem forløbet med imidt, er min tankegang. Det er meget udansk at bede om hjælp, og jeg havde ikke tænkt ind, at mit eksisterende netværk kunne være indgangen til nye kunder. Men det viste det sig at være, når blot jeg gjorde klart over for dem, hvad jeg var på udkig efter,” fortæller Vivi Schytt.

I VÆKSTgruppen har Vivi Schytt ud over nye tilgange til salg og markedsføring fundet andre virksomheder at sparre med i forhold til det at finde nye kunder.

IMIDT-EFFEKTEN

Foreløbig har Vivi Schytt føjet fire nye navne til sin kundekreds som et direkte resultat af sin nye måde at profilere sig selv på. Hun er blevet mere skarp på, hvad hun er god til og ikke mindst til at servere sine kompetencer over for potentielle kunder.

”Jeg har i den grad fået øjnene op for, at jeg aktivt bliver nødt til at have fokus på at skaffe mig nye kunder – den del af at drive en virksomhed var lukket land, før jeg kom ind i VÆKSTgruppen,” siger Vivi Schytt.

Om virksomheden

Virksomhed:Compliane House

Antal ansatte: Enkeltmandsvirksomhed

Kommune: Aarhus             

Hjemmeside: www.compliance-house.com

Casen kort

Udfordring: At udvide kundekredsen.

Løsning: Sparring gennem imidt med fokus på salgstræning og markedsføring.

imidt-effekt: Foreløbig fire nye kunder gennem brug af eget netværk samt mersalg til eksisterende kunder.