Branding giver Give Stålspær nye kunder

Efter en branding-indsats er Give Stålspær i stigende grad blevet kundernes førstevalg. Resultatet er vækst og stolte medarbejdere.

UDFORDRINGEN

Som direktør for en virksomhed i rivende udvikling kniber det med tid til at forholde sig til branding af virksomheden.Det ved medejer Teil Bechmann i Give Stålspær kun alt for godt.

Siden han sammen med Torben Larsen købte virksomheden i Brande i 2003, er antallet af medarbejdere vokset fra syv til 200.

”Jeg har gjort et halvhjertet forsøg på branding, men det holdt ikke. Vi havde brug for en professionel”, siger Teil Bechmann.

FORLØBET

Via imidt har Give Stålspær fået medfinansiering til en konsulent med speciale i branding.

Virksomheden har nu en branding-strategi, et nyt logo, en opdateret hjemmeside og en Facebook-side.

”Det har absolut været en hurtig og effektiv proces, for konsulenten er både dygtig og ihærdig”, siger Teil Bechmann.

For ham er det en lettelse kun at bruge tid på godkendelse frem for selv at skulle tage initiativer inden for branding.

På opfordring fra konsulenten er virksomhedens brand ikke bare styrket eksternt men også internt. Og medarbejderne er ikke længere i tvivl om virksomhedens værdier.

”De forstår, hvorfor vi gør, som vi gør. Vi vil gerne have, at de er lige så stolte af virksomheden, som vi er. Og processen har styrket deres fokus på kvalitet og stolthed”, siger Teil Bechmann.

IMIDT-EFFEKTEN

Branding-indsatsen har haft en mærkbar effekt. Ifølge Teil Bechmann er Give Stålspær krøbet op af rangstigen, så virksomheden nu er en af de førende danske producenter af stålkonstruktioner til byggesektoren.

”Vi får langt flere forespørgsler fra kunder, som vi ikke tidligere har løst opgaver for. Og vi oplever, at vi i stigende grad er kundernes førstevalg”, siger Teil Bechmann.

Konsulenten er ansat på freelance-basis til fortsat at tænke de tanker, ledelsen ikke selv har tid til.

”Hun kommer typisk i virksomheden en dag om måneden, og derudover er vi i løbende kontakt via mobil og mail. Hun holder os til ilden”, siger Teil Bechmann.

Om virksomheden

Navn: Give Stålspær A/S

Antal ansatte:
200

Branche:
Industri og produktion

Kommune:
Brande

Hjemmeside:
www.givestaalspaer.dk

Casen kort

Udfordring: Svært at få tid til branding i en tætpakket kalender.

Løsning:
Medfinansiering fra imidt til konsulent med speciale i branding, der har lagt en brandingstrategi både internt og eksternt.

imidt-effekt:
Give Stålspær er blevet mere kendt, de får nye kunder, og konsulenten er ansat til fortsat at holde branding-fanen højt.