InfoGeist har lært at sælge varen

Klare salgsbudskaber har sat fart på udviklingen i InfoGeist. En sælger er ansat og næste mål er eksportmarkederne.

UDFORDRING

InfoGeist gør det muligt for skoleelever, virksomheder og foreninger at skabe e-bøger og hjemmesider på baggrund af egne tekster og fotoer og krydre dem med egne videoer, lydfiler og interaktive elementer.

Et koncept uden konkurrenter, som tilmed er nemt at gå til for kunderne.
Men som sprudlende iværksætter kan det være svært at kommunikere den gode idé klart og enkelt. Uden for mange tekniske detaljer.

”Vi var lidt for gode til at fortælle om vores fantastiske produkt og for dårlige til at vise kunderne, hvordan det kan skabe værdi for dem,” siger Morten Damsgaard-Madsen, der sammen med sin bror startede InfoGeist i 2012.

FORLØB

Derfor indså de to iværksættere, at det var nødvendigt at få budskabet skåret ind til benet, og med imidt i ryggen fik de kontakt til en kommunikationsrådgiver.

Rådgiveren har nu hjulpet InfoGeist med at formulere klokkeklart, hvad henholdsvis skoler, virksomheder og foreninger kan få ud af at bruge systemet. De præcise budskaber ligger på en hjemmeside med en lige så klar grafisk linje og en lille, forklarende tegnefilm.

”Vi har fået en flot, enkel grafisk identitet, og så har vi fået helt styr på vores kernebudskaber, så vi også i mødet med potentielle kunder kan forklare kort og præcist, hvad vi kan,” siger Morten Damsgaard-Madsen.

imidt-EFFEKTen

Forløbet med kommunikationsrådgiveren har sat skub i en positiv udvikling. Væksten er markant, og omsætningen ligger højere end forventet.

”Det er meget positivt. Da vi udviklede forretningsideen, vidste vi ikke, om det var muligt at få kunder inden for alle tre målgrupper. Men det er lykkedes allerede efter halvandet år,” siger Morten Damsgaard-Madsen.

Desuden har virksomheden nu så meget volumen i sine indtægter, at det er blevet muligt at ansætte en sælger. Næste milepæl – eksportmarkederne – er allerede i kikkerten.

”Vores system er genereret til seks europæiske sprog, så vi er klar,” afslutter Morten Damsgaard-Madsen.

Om virksomheden

Navn: InfoGeist

Branche:
IT & Information

Antal ansatte:
3

Kommune:
Favrskov

Hjemmeside: www.infogeist.dk

Casen kort

Udfordring: At formulere produktets værdi for kunder klart og enkelt

Løsning:
Professionel kommunikationshjælp, så budskabet nu er knivskarpt både på hjemmeside og i mødet med kunder.

imidt-effekten:
Markant vækst, kunder inden for alle målgrupper og økonomi til at ansætte en sælger.