Moderne profil sender mp Denmarks omsætning i vejret

Med digital markedsføring og en mere kundevendt profil når strømpeproducenten mp ud til en større målgruppe. Resultatet er stigende omsætning.

UDFORDRINGEN

I snart 80 år har mp i Herning solgt strømper til børn, og nu er sortimentet udvidet med strømper i tidens trend til kvinder. Derfor havde virksomheden brug for en ny profil.

”Vi sælger nu også kvalitetsstrømper til mødre og piger, som er vokset fra vores børnestrømper. Men hvordan vi bedst får det budskab ud, var vi i tvivl om”, siger direktør og medejer Morten Bundgaard.

Med delvis finansiering fra imidt blev eksterne rådgivere hyret til at bistå med at definere en overordnet kommunikationsstrategi og en strategi for digital markedsføring.

FORLØBET

Startskuddet til den nye strategi var en workshop for ledelsen og ansatte fra konsulentfirmaet med brainstorm som første punkt.

”Vi har været på markedet siden 1937, og det var vigtigt for os at få historien med i den nye, markedsorienterede profil og bruge den fremadrettet”, siger Morten Bundgaard.

Udover en ny profil har mp også fået nyt logo, design og emballage og dermed et tidssvarende udtryk i butikkerne.

En helt ny hjemmeside og et nyhedsbrev blev udviklet, ligesom virksomheden har fået en identitet på de sociale medier.

IMIDT-EFFEKTEN

Nu er der er absolut ikke noget støvet over den knap 80 år gamle virksomhed. Tværtimod.

”Vi er synlige inden for mode i kraft af vores digitale markedsføring og er til stede på Facebook og Instagram. Og vi får større respons fra både kunder og potentielle agenter og fashion-bloggere”, siger Morten Bundgaard.

Virksomheden har lige fået henvendelser fra både Japan og Holland og overvejer seriøst at gå ind på de markeder. I første omgang udarbejdes en markedsanalyse af det hollandske.

”Projektet har bestemt haft en stor effekt. Vi har fået en utrolig positiv vurdering af vores mp women-linje og en kraftig stigning i omsætningen. Det ville nok være sket alligevel men ikke i så højt et tempo”, siger Morten Bundgaard.

Om virksomheden

Navn: mp Denmark

Antal ansatte:
15 i Herning og 60 på egen fabrik i Letland.

Branche:
Handel

Kommune:
Herning

Hjemmeside:
www.mpdenmark.com/

Casen kort

Udfordring: At transformere virksomheden fra mange års produktionsfokus til fokus på markeder og kunder.

Løsning:
Medfinansiering til konsulentfirma, der har medvirket til at udarbejde en kommunikationsstrategi og en plan for digital markedsføring.

imidt-effekt:
mp er på Facebook og Instagram og oplever større respons fra kunder og potentielle agenter og kraftig stigning i omsætningen.