Hjemmeside sælger sundt koncept til idrætshaller

Inventarvirksomheden OT Lauridsen er kommet godt fra start med nyt koncept om sund mad i sportshaller. En ny hjemmeside og klar kommunikation har effekt.

UDFORDRINGEN

OT Lauridsen har taget kampen op mod pomfritter og slik i idrætshaller og vil i stedet bane vejen for sund mad.

Gennem rådgivning om sund kost i kombination med imødekommende og god indretning, som er virksomhedens kernekompetence, har OT Lauridsen udvidet med et nyt forretningskoncept under navnet OT Sport. Salgsplatformen er en hjemmeside med masser af inspiration.

I 2012 blev projektleder Annemette Lauridsen ansat til at føre planerne ud i livet. Men et mylder af gode ideer og tanker gjorde det svært for hende at skabe sig et overblik over opgaven. Hvor skulle hun starte, og hvad var vigtigst at få gjort først?

FORLØBET

Gennem imidt fik Annemette Lauridsen hjælp til at lægge en slagplan. Hun fik prioriteret opgaverne, og trin for trin tog OT Sport form.

"Jeg kom en tur op i helikopteren, og det var en helt fantastiskhjælp. Blandt andet fik jeg overblik over, hvilke opgaver jeg kunne søge hjælp til, " siger hun.

imidt førte til, at OT Lauridsen søgte professionel kommunikationsrådgivning, som i dag har givet projektet struktur, fokus og retning.

"Vi begyndte med at brainstorme på hjemmesidens indhold og fik på den måde alle idéerne ud af hovedet. Så udvalgte vi kerneydelserne i konceptet, og senere fyldte vi på med supplerende ydelser, der også kunne være sjove at arbejde med. Det var en stor hjælp, " fortæller hun.

Efterfølgende fik OT Lauridsen hjælp af et reklamebureau til at finde et navn, grafiske virkemidler og struktur til hjemmesiden.

IMIDT-EFFEKTEN

De skarpe budskaber brænder nu igennem på en funktionel hjemmeside, som Annemette Lauridsen er meget tilfreds med.

"Vi har fået styr på fortællingen om, hvem vi er, og hvad vi kan. Vores kommunikation er blevet professionel og signalerer, at vi er en troværdig samarbejdspartner, " siger Annemette Lauridsen.

Blandt andet er OT Lauridsen nu valgt som leverandør til Projekt Smil - et projekt, der med Kræftens Bekæmpelse og Fødevarestyrelsen i spidsen netop handler om at få sundere fødevarer ind i idrætslivet.

Om virksomheden

Virksomhed: OT Lauridsen Aps.

Branche:
Industri & Produktion

Antal ansatte:
10

Kommune:
 Hedensted

Hjemmeside:
www.ot-lauridsen.dk og www.ot-sport.dk

Casen kort

Udfordring: At udvikle ny kommunikations-strategi som salgs-platform for nyt forretningskoncept med fokus på sund kost i idrætshaller.

Løsning:
imidt hjalp med medfinansiering til kommunikations-rådgiver, der hjalp med at skabe struktur, fokus og retning i projektet.

imidt-effekt:
Klar kommunikation om virksomhedens kompetencer.