Kapital-indsprøjtning til online outlet

Med hjælp fra en kapitalcoach har iværksætter Hans Peter Isidor skaffet den nødvendige kapital til at føre sin forretningsidé ud i livet. Nu er The Vintage Club oppe at flyve i cyberspace.

Udfordring

En god forretningsidé er langt fra nok. At få forretningen op at flyve kræver kapital og for nogle virksomheder en del for bare at komme fra start. Sådan var det for The Vintage Club.

Direktør Hans Peter Isidor er inspireret af store outlets i USA og Europa, hvor brands sælger deres restpartier til favorable priser. Hvis kunder i udlandet vil køre i timevis til et outlet, må der være et marked for at gøre gode handler på restpartier online, vurderer han.

”Samtidig med at kunderne undgår en lang køretur, hjælper vi brands med at sælge sidste års kollektioner på en smart måde”, siger Hans Peter Isidor, som har en baggrund inden for online–handel og har to partnere med branche-kendskab.

Den første udfordring var at skaffe kapital til at udvikle virksomhedens online-platform. Efter kontakt til imidt fik virksomheden bevilget finansiering af et forløb med en kapitalcoach.

Forløbet

”Det er dyrt at udvikle en platform, og derfor havde vi brug for kapital for at sæsøtte forretningen. Uden en indsprøjtning af penge udefra kunne vi ikke komme i gang”, siger Hans Peter Isidor.

Kapitalcoachen hjalp først med at gøre forretningsplanen skarp. Og derefter med at bane vejen til møder med forskellige potentielle investorer, hvor direktøren fik mulighed for at pitche forretningsidéen.

”Populært sagt var kapitalcoachens opgave at gøre os lækre. Så skulle jeg selv sørge for at hive investorerne i land med min pitch”, siger Hans Peter Isidor. 

Imidt-effekten

Den skarpe præsentation hjalp. The Vintage Club fik tiltrukket de helt rigtige investorer og er nu i luften med tøj fra kendte brands til nedsat pris.

”Forløbet var en stor succes for os. Uden kapitalcoachen havde vi ikke fået den nødvendige kapital. Det er hans fortjeneste, at vi fik åbnet de rigtige døre. Det havde jeg aldrig kunnet gøre selv”, siger Hans Peter Isidor.

Han forventer, at der med tiden bliver brug for ansatte i virksomheden, men foreløbig handler det om at få kundetallet og omsætningen op.

Om virksomheden

Navn: The Vintage Club

Antal ansatte: 1

Kommune: Vejle

Hjemmeside: 
www.thevintageclub.dk

Casen kort

Udfordring: At få finansieret start af online outlet.

Løsning: Finansiering af forløb med kapitalcoach, der bl.a. har banet vej til møder med potentielle investorer.

Imidt-effekt: Investor i hus og The Vintage Club er i luften med sit online outlet.